دست نویس
 
 
خاطرات - مخاطرات و شرح المسافرات (صفحات شخصی حامد عبداله پور)
 
 

سلام.

با هم شیش تایی ها تکرار شد البته این بار برنده و بازنده پرسپولیس و استقلال نبودند و به ترتیب ایران و بحرین بودند.

خوش رقصی بحرینی ها در بازی مقدماتی جام جهانی ۲۰۰۲ با پرچم عربستان موجب شده بود که ایرانی ها غیرت بگذارند و ضمن بهره گیری از ضعف دفاع و دروازه بان تیم حریف گل بارانش کنند.

این بازی در چارچوب اول گروهی مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل در تهران و روز گذشته برگزار شد و تماشاگران شاهد تغییرات مثبت در بازی تیم ملی ایران (پس از حضور چندماهه کارلوس کیروش در ایران)  بودند.

تیتر برخی روزنامه های ورزشی صبح:

در ادامه گزارش بازی به نقل از فوتبال ۳:

دیدار دو تیم ایران و بحرین از ساعت 19:30 در ورزشگاه آزادی و در حضور 83130 تماشاگر برگزار شد و تیم ملی با نتیجه 6 بر صفر بحرین را شکست داد.
امشب نماد ضد فوتبال قاره آسیا حرفی برای گفتن نداشت و ایران با این برد با 7 امتیاز به صدر صعود کرد.

پیتر گرین داور استرالیایی قضاوت این بازی حساس را برعهده داشت.

 *شرح بازی
 بازی را ایران آغاز کرد و در ثانیه 35 داور رشید بازیکن بحرین با دریافت کارت قرمز مستقیم به دلیل خطای شدید روی آندرانیک تیموریان از میدان اخراج شد.
 
* در دقیقه 2 شوت مجتبی جباری با اختلاف کمی از کنار دروازه بحرین به بیرون رفت.
 
* در دقیقه 4 تیم بحرین که 10نفره شده بود دو کرنر پیاپی روی دروازه ایران زد.
 
*در دقیقه 6 سانتر خسرو حیدری با ضربه سر محمد قاضی همراه شد که دروازه‌بان بحرین آن را مهار کرد.
 
* در دقیقه 8 بازهم ایران از جناح راست حمله‌ای روی دروازه حریف ترتیب داد و سانتر خسرو حیدری در محوطه جریمه به خلعتبری رسید که کمک داور آفساید اعلام کرد.
 
* در دقیقه 10 روی پرتاب جلال حسینی بازیکنان ایران در پشت محوطه جریمه صاحب توپ شدند که ضربه نکونام به مدافع بحرین خورد و بازیکن این تیم خودش را به زمین انداخت تا داور بازی را به دلیل مصدومیت این بازیکن قطع کند.
 
* در دقیقه 13سانتر خسرو حیدری به جباری در محوطه جریمه بحرین رسید که ضربه این بازیکن با اختلاف کمی از بالای تیرک افقی به بیرون رفت.
 
* در دقیقه 14 شوت خلعتبری از پشت محوطه جریمه را دروازه‌بان بحرین مهار کرد.
 
*بازی کاملا در دست ایران است و بازیکنان بحرین در یک سوم دفاعی خود جمع شده‌اند.
 
* در دقیقه 16 پاس عمقی تیموریان در موقعیت آفساید به خسرو حیدری رسید.
 
* در دقیقه 19 سانتر خسرو حیدری بی نتیجه بود و به اوت رفت. ایران بیشتر از جناح راست که حیدری و تیموریان حضور دارند حمله می‌کند.
 
* بازیکنان بحرین که در ثانیه 35 ده نفره شدند وقت کشی را آغاز کردند.
 
* در دقیقه 21 سانتر حیدری به بازیکن بحرین برخورد کرد تا اولین کرنر ایران به دست بیاید. تیموریان ضربه کرنر را زد که مدافعان حریف آن را دفع کردند.
 
*در دقیقه 22 روی پرتاب اوت تیموریان، جبرای به توپ ضربه زد و توپ به جلال حسینی رسید تا وی گل اول ایران را به ثمر برساند.
 
* تیم ایران بازی را در نیمه دوم تهاجمی آغاز کرد و در دقیقه 48 صاحب یک کرنر شد که ضربه کرنر را تیموریان زد و مدافعان حریف آن را دفع کردند.
 
*در دقیقه 49 مدافعان بحرین روی حسین ماهینی که در نیمه دوم به میدان آمده بود مرتکب خطا شدند. خسرو حیدری ضربه کاشته را ارسال کرد و ضربه سر هادی عقیلی به اوت رفت.
 
* در دقیقه 51 ضربه کاشته بحرین بی‌حاصل بود.
 
* در دقیقه 52 ایران صاحب یک ضربه کرنر شد که از این کرنر هم حاصلی به دست نیامد.
 
*در دقیقه 53 سانتر تیموریان با ضربه سر محمد قاضی همراه شد که توپ با اختلاف کمی از بالای دروازه بحرین به بیرون رفت.
 
*در دقیقه 54 سانتر حسین ماهینی به خلعتبری در محوطه شش قدم رسید که او با وجود دریبل دروازه‌بان بحرین نتوانست گل چهارم ایران بزند. مدافعان بحرین توپ را از روی خط دروازه برگشت دادند.
 
*در دقیقه 56 توپ بعد از مدت‌ها به مهدی رحمتی دروازه‌بان ایران رسید.
 
در دقیقه 59 مهاجم بحرین در محوطه جریمه ایران صاحب توپ شد اما روی مدافعان ایرانی مرتکب خطا شد.
 
* در دقیقه 60 شوت خسرو حیدری با اختلاف کمی از کنار دروازه بحرین به بیرون رفت.
 
* آندرانیک تیموریان در دقیقه 61 با یک شوت زیبا و استثنایی برای چهارمین بار دروازه بحرین را فرو ریخت.

ترکیب تیم ملی ایران:
سید مهدی رحمتی-خسرو حیدری-هادی عقیلی-سید جلال حسینی-مهرداد پولادی-آندرانیک تیموریان -جواد نکونام(کاپیتان)-مجتبی جباری( از دقیقه 68 کریم انصاری فرد)-میلاد میداودی( از دقیقه 46 حسین ماهینی)-محمد قاضی( از دقیقه 60 غلامرضا رضایی)-محمدرضا خلعتبری

به امید پیروزی های شیرین تیم ملی ایران در آینده...

 |+| نوشته شده در  چهارشنبه بیستم مهر ۱۳۹۰ساعت 12:35  توسط حامد عبداله پور  | 
 

سلام.

 

چند هفته از لیگ گذشته و یکی دو مطلب درخصوص پرسپولیس و ناکامی های ابتدای فصل این تیم نوشتیم.

خوشبختانه با تغییرات مدیریتی و نیز شناخت کادر فنی از اوضاع تیم و بازیکنان وضع این تیم رو به سامان است.

اما در این میان تیم کهکشانی (!) استقلال با بازیکنانی به ارزش مجموعا ۱۰ میلیارد تومان دیروز مقابل تیم کم بنیه ملوان انزلی در مرداب گرفتار شد و با حساب ۴ به دو مغلوب شد.

در این میان تیتر روزنامه استقلال جوان (که مستقیم زیر نظر علی فتح الله زاده به طبع می رسد) هم جالب است:

 

به نقل از فوتبال۳:

ديدار تيم‌هاي فوتبال ملوان و استقلال که زير بارش شديد باران برگزار شد در پايان با برتري 4 بر 2 ميزبان به پايان رسيد.

 گلهاي ملوان را در اين بازي جلال رافخايي (44 و 60)، علي جراح‌کار (45) و محمد نزهتي (64) به ثمر رساندند و گل‌هاي استقلال را، آرش برهاني (8) و ميلاد ميداوودي (48) به ثمر رساندند.


 ديدار دو تيم که در هواي باراني شهر انزلي آغاز شده بود در دقايق ابتدايي با حملات پراکنده دو تيم بر روي دروازه‌هاي يکديگر دنبال مي‌شد.

 

آبي‌پوشان ميهمان خيلي زود به گل برتري دست پيدا کردند و در دقيقه 6 بازي، آرش برهاني توانست دروازه ملوان را باز کند تا تيمش در ادامه کار راحت‌تري داشته باشد.

 پس از گل استقلال بازي کمي ارام شد و تا دقايقي حملات کم‌دامنه بازيکنان دو تيم خطري بر روي دروازه‌ها ايجاد نکرد و تنها در دقيقه 25 بازي، ملواني‌ها مي‌توانستند در يک حرکت تيمي خوب صاحب موقعيت گل‌زني شوند که اين فرصت با تعلل مهاجم ميزبان و ناهماهنگي خط حمله اين تيم هدر رفت.

 بازي در حالي وارد 30 دقيقه دوم خود مي‌شد که بارش باران شدت بيشتري گرفته بود و گويي باران، آب سردي بود که بر بازي مي‌ريخت و گرماي آن را مي‌گرفت. در اين لحظات بازي سرد و کسل کننده‌اي از سوي دو تيم در جريان بود که در اين ميان سکوهاي خالي از تماشاگر ورزشگاه که از سکوهاي پر آن بيشتر بود بر سردي بازي مي‌افزود.

 در دقيقه 37 بازي به دليل خطاي بازيکن ملوان بر روي کرار، استقلال صاحب يک ضربه ايستگاهي شد که جواد شيرزاد ضربه را به روي دروازه ارسال کرد اما داور ابازي را متوقف کرد و به بازيکن ملوان که زودتر از سوت او حرکت کرده بود کارت زرد داد و دستور به تکرار ضربه داد. ميلاد ميداوودي که نشان مي‌داد علاقه زيادي دارد که ضربه ايستگاهي را به سوي دروازه ملوان بزند در هر دو ضربه اجازه اين کار را نيافت تا به هم‌تيمي‌هايش اعتراض کند.

 در دقايق پاياني نيمه اول گويي انزلي‌چي‌ها به يکباره خودشان را در زمين پيدا کردند و با دو حمله غافلگيرکننده در دقايق 44 و 45 توسط رافخايي و جراح‌کار به دو گل پياپي دست پيدا کردند تا در پايان نيمه نخست با برتري دو بر يک به رختکن بروند.

کيانوش رحمتي (11)، آرش برهاني (34) و جاسم کرار (36) از استقلال و مهدي دغاغله (38) از ملوان بازيکنان اخطاري دو تيم در نيمه نخست بودند.

 استقلال نيمه دوم را طوفاني آغاز کرد و ميلاد ميداوودي که بالاخره توانسته بود پشت يک ضربه ايستگاهي قرار بگيرد، گل دوم تيمش را با ضربه‌اي تماشايي به ثمر رساند.

 استقلال در آغاز نيمه دوم يک تغيير هم در ترکيب خود ايجار کرده بود. جاسم کرار در آغاز اين نيمه جاي خود را به محسن يوسفي داده بود.

 اما اين پايان کار اين بازي نبود. در دقيقه 60 بازي، پژمان منتظري، جلال رافخايي را در محوطه جريمه سرنگون کرد تا با کارت قرمز مستقيم داور رو به رو شود.

 ضربه پنالتي را جلال رافخايي به گل تبديل کرد تا نتيجه بازي 3 بر 2 به سود ميزبان شود. در دقيقه 64 ملوان روي يک حرکت غافلگير کننده موفق شد به گل چهارم خود دست پيدا کند تا نتيجه‌اي باورنکردني در اين بازي رقم بخورد. اين گل را محمد نزهتي به ثمر رساند.

 دقيقه 73 بار ديگر نزديک بود که محمد نزهتي گل پنجم تيمش را به ثمر برساند که با وجود اشتباه رحمتي در گرفتن توپ، اين خيسي زمين و چمن بلند ورزشگاه بود که مانع گلزني نزهتي شد.

 دقيقه 78 ميلاد ميداوودي ضربه محکمي را از پشت محوطه جريمه روانه دروازه ملوان کرد که با اختلاف کمي به بيرون رفت. ميداوودي پس از زدن اين ضربه از بازي خارج شد و جاي خود را به اسماعيل شريفات داد.

 دقيقه 86 بازي و در حالي که بارش باران شدت بيشتري به خود گرفته بود، مجتبي جباري با ضربه سر دروازه حريف را تهديد کرد اما اين ضربه هم سودي براي آبي‌پوشان نداشت.

 در دقيقه 90 بازي بار ديگر حرکت نزهتي مي‌رفت که براي دروازه استقلال تهديدي جدي محسوب شود که مدافع استقلال با هوشياري توپ را به کرنر فرستاده شد.

 پژمان منتظري، تنها بازيکن اخراجي اين بازي بود که در دقيقه 60 بازي با خطا بر روي رافخايي با کارت قرمز مستقيم داور رو به رو شد.

 |+| نوشته شده در  یکشنبه دهم مهر ۱۳۹۰ساعت 12:33  توسط حامد عبداله پور  | 
 

 

 |+| نوشته شده در  یکشنبه دهم مهر ۱۳۹۰ساعت 12:21  توسط حامد عبداله پور  | 
 

سلام به همه دوستان و بازديدکنندگان محترم.

ديروز ۹ مهر تولدم بود.

البته شايد شما هم در جريان باشيد اوايل دهه ۶۰ شمسي غالب بچه هايي که در مهر و حتي تا اواخر سال به دنيا مي آمدند شناسنامه شان را براي شهريور ماه مي گرفتند و به قول يکي از مسئولان سازمان بهداشت جهاني آمار تولد نوزادان (خصوصا پسران) در شهريور ماه ۲-۳ برابر ماههاي ديگر بود که براي اينها قابل حضم نبود!

اين براي اين بود که بچه يک سال ديرتر از موعد به مدرسه نرود و نيز پسران وقت بيشتري براي قبولي در دانشگاه (قبل از فرا رسيدن زمان اعزام به خدمت سربازي) داشته باشند.

به هر حال من که بدون توجه به سالروز تولد شناسنامه اي ام (که در شهريور ماه است) همواره روز ۹ مهر را به عنوان سالروز تولدم با خانواده و دوستانم جشن مي گيرم.

از ديروز هم به دهه چهلم زندگي ام وارد شدم. گرچه هنوز باورم نمي شود اين قدر زود پير شده باشم!!

ولي بايد پذيرفت که عمر گران چون برگ و باد مي گذرد و کيست که قدر اين ايام و سالهاي طلايي جواني را بداند و بعدها حسرت نخورد. اميدوارم در کنار همه دوستان و خانواده خوبم سالهاي سال همگي به سلامت و موفقيت زندگي کنيم.

در ادامه قسمت دوم سفرنامه مشهد مقدس را روي صفحه اصلي وبلاگ قرار مي دهم...

تا بعد!  

 |+| نوشته شده در  یکشنبه دهم مهر ۱۳۹۰ساعت 12:19  توسط حامد عبداله پور  | 
  بالا