|
دست نویس
|
||
|
خاطرات - مخاطرات و شرح المسافرات (صفحات شخصی حامد عبداله پور) |
سلام.
با هم شیش تایی ها تکرار شد البته این بار برنده و بازنده پرسپولیس و استقلال نبودند و به ترتیب ایران و بحرین بودند.
خوش رقصی بحرینی ها در بازی مقدماتی جام جهانی ۲۰۰۲ با پرچم عربستان موجب شده بود که ایرانی ها غیرت بگذارند و ضمن بهره گیری از ضعف دفاع و دروازه بان تیم حریف گل بارانش کنند.
این بازی در چارچوب اول گروهی مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل در تهران و روز گذشته برگزار شد و تماشاگران شاهد تغییرات مثبت در بازی تیم ملی ایران (پس از حضور چندماهه کارلوس کیروش در ایران) بودند.
تیتر برخی روزنامه های ورزشی صبح:



در ادامه گزارش بازی به نقل از فوتبال ۳:
|
|
به امید پیروزی های شیرین تیم ملی ایران در آینده...
سلام.
چند هفته از لیگ گذشته و یکی دو مطلب درخصوص پرسپولیس و ناکامی های ابتدای فصل این تیم نوشتیم.
خوشبختانه با تغییرات مدیریتی و نیز شناخت کادر فنی از اوضاع تیم و بازیکنان وضع این تیم رو به سامان است.
اما در این میان تیم کهکشانی (!) استقلال با بازیکنانی به ارزش مجموعا ۱۰ میلیارد تومان دیروز مقابل تیم کم بنیه ملوان انزلی در مرداب گرفتار شد و با حساب ۴ به دو مغلوب شد.
در این میان تیتر روزنامه استقلال جوان (که مستقیم زیر نظر علی فتح الله زاده به طبع می رسد) هم جالب است:

به نقل از فوتبال۳:
ديدار تيمهاي فوتبال ملوان و استقلال که زير بارش شديد باران برگزار شد در پايان با برتري 4 بر 2 ميزبان به پايان رسيد.
گلهاي ملوان را در اين بازي جلال رافخايي (44 و 60)، علي جراحکار (45) و محمد نزهتي (64) به ثمر رساندند و گلهاي استقلال را، آرش برهاني (8) و ميلاد ميداوودي (48) به ثمر رساندند.
ديدار دو تيم که در هواي باراني شهر انزلي آغاز شده بود در دقايق ابتدايي با حملات پراکنده دو تيم بر روي دروازههاي يکديگر دنبال ميشد.

آبيپوشان ميهمان خيلي زود به گل برتري دست پيدا کردند و در دقيقه 6 بازي، آرش برهاني توانست دروازه ملوان را باز کند تا تيمش در ادامه کار راحتتري داشته باشد.
پس از گل استقلال بازي کمي ارام شد و تا دقايقي حملات کمدامنه بازيکنان دو تيم خطري بر روي دروازهها ايجاد نکرد و تنها در دقيقه 25 بازي، ملوانيها ميتوانستند در يک حرکت تيمي خوب صاحب موقعيت گلزني شوند که اين فرصت با تعلل مهاجم ميزبان و ناهماهنگي خط حمله اين تيم هدر رفت.
بازي در حالي وارد 30 دقيقه دوم خود ميشد که بارش باران شدت بيشتري گرفته بود و گويي باران، آب سردي بود که بر بازي ميريخت و گرماي آن را ميگرفت. در اين لحظات بازي سرد و کسل کنندهاي از سوي دو تيم در جريان بود که در اين ميان سکوهاي خالي از تماشاگر ورزشگاه که از سکوهاي پر آن بيشتر بود بر سردي بازي ميافزود.
در دقيقه 37 بازي به دليل خطاي بازيکن ملوان بر روي کرار، استقلال صاحب يک ضربه ايستگاهي شد که جواد شيرزاد ضربه را به روي دروازه ارسال کرد اما داور ابازي را متوقف کرد و به بازيکن ملوان که زودتر از سوت او حرکت کرده بود کارت زرد داد و دستور به تکرار ضربه داد. ميلاد ميداوودي که نشان ميداد علاقه زيادي دارد که ضربه ايستگاهي را به سوي دروازه ملوان بزند در هر دو ضربه اجازه اين کار را نيافت تا به همتيميهايش اعتراض کند.
در دقايق پاياني نيمه اول گويي انزليچيها به يکباره خودشان را در زمين پيدا کردند و با دو حمله غافلگيرکننده در دقايق 44 و 45 توسط رافخايي و جراحکار به دو گل پياپي دست پيدا کردند تا در پايان نيمه نخست با برتري دو بر يک به رختکن بروند.
کيانوش رحمتي (11)، آرش برهاني (34) و جاسم کرار (36) از استقلال و مهدي دغاغله (38) از ملوان بازيکنان اخطاري دو تيم در نيمه نخست بودند.
استقلال نيمه دوم را طوفاني آغاز کرد و ميلاد ميداوودي که بالاخره توانسته بود پشت يک ضربه ايستگاهي قرار بگيرد، گل دوم تيمش را با ضربهاي تماشايي به ثمر رساند.
استقلال در آغاز نيمه دوم يک تغيير هم در ترکيب خود ايجار کرده بود. جاسم کرار در آغاز اين نيمه جاي خود را به محسن يوسفي داده بود.
اما اين پايان کار اين بازي نبود. در دقيقه 60 بازي، پژمان منتظري، جلال رافخايي را در محوطه جريمه سرنگون کرد تا با کارت قرمز مستقيم داور رو به رو شود.
ضربه پنالتي را جلال رافخايي به گل تبديل کرد تا نتيجه بازي 3 بر 2 به سود ميزبان شود. در دقيقه 64 ملوان روي يک حرکت غافلگير کننده موفق شد به گل چهارم خود دست پيدا کند تا نتيجهاي باورنکردني در اين بازي رقم بخورد. اين گل را محمد نزهتي به ثمر رساند.
دقيقه 73 بار ديگر نزديک بود که محمد نزهتي گل پنجم تيمش را به ثمر برساند که با وجود اشتباه رحمتي در گرفتن توپ، اين خيسي زمين و چمن بلند ورزشگاه بود که مانع گلزني نزهتي شد.
دقيقه 78 ميلاد ميداوودي ضربه محکمي را از پشت محوطه جريمه روانه دروازه ملوان کرد که با اختلاف کمي به بيرون رفت. ميداوودي پس از زدن اين ضربه از بازي خارج شد و جاي خود را به اسماعيل شريفات داد.
دقيقه 86 بازي و در حالي که بارش باران شدت بيشتري به خود گرفته بود، مجتبي جباري با ضربه سر دروازه حريف را تهديد کرد اما اين ضربه هم سودي براي آبيپوشان نداشت.
در دقيقه 90 بازي بار ديگر حرکت نزهتي ميرفت که براي دروازه استقلال تهديدي جدي محسوب شود که مدافع استقلال با هوشياري توپ را به کرنر فرستاده شد.
پژمان منتظري، تنها بازيکن اخراجي اين بازي بود که در دقيقه 60 بازي با خطا بر روي رافخايي با کارت قرمز مستقيم داور رو به رو شد.

سلام به همه دوستان و بازديدکنندگان محترم.
ديروز ۹ مهر تولدم بود.
البته شايد شما هم در جريان باشيد اوايل دهه ۶۰ شمسي غالب بچه هايي که در مهر و حتي تا اواخر سال به دنيا مي آمدند شناسنامه شان را براي شهريور ماه مي گرفتند و به قول يکي از مسئولان سازمان بهداشت جهاني آمار تولد نوزادان (خصوصا پسران) در شهريور ماه ۲-۳ برابر ماههاي ديگر بود که براي اينها قابل حضم نبود!
اين براي اين بود که بچه يک سال ديرتر از موعد به مدرسه نرود و نيز پسران وقت بيشتري براي قبولي در دانشگاه (قبل از فرا رسيدن زمان اعزام به خدمت سربازي) داشته باشند.
به هر حال من که بدون توجه به سالروز تولد شناسنامه اي ام (که در شهريور ماه است) همواره روز ۹ مهر را به عنوان سالروز تولدم با خانواده و دوستانم جشن مي گيرم.
از ديروز هم به دهه چهلم زندگي ام وارد شدم. گرچه هنوز باورم نمي شود اين قدر زود پير شده باشم!!
ولي بايد پذيرفت که عمر گران چون برگ و باد مي گذرد و کيست که قدر اين ايام و سالهاي طلايي جواني را بداند و بعدها حسرت نخورد. اميدوارم در کنار همه دوستان و خانواده خوبم سالهاي سال همگي به سلامت و موفقيت زندگي کنيم.
در ادامه قسمت دوم سفرنامه مشهد مقدس را روي صفحه اصلي وبلاگ قرار مي دهم...
تا بعد!
|
|