دست نویس
 
 
خاطرات - مخاطرات و شرح المسافرات (صفحات شخصی حامد عبداله پور)
 
سلام.

مطلب جالب زیر را به نقل از "نیاز روز" بخوانید:

این ماجرای واقعی در مورد شخصی به نام نظرعلی طالقانی است که در زمان ناصرالدین شاه طلبه ای در مدرسه ی مروی تهران بود و بسیار بسیار آدم فقیری بود. آن قدر فقیر بود که شب ها می رفت دوروبر حجره های طلبه ها می گشت و از توی آشغال های آن ها چیزی برای خوردن پیدا می کرد.یک روز نظرعلی به ذهنش می رسد که برای خدا نامه ای بنویسد.نامه ی او در موزه ی گلستان تهران تحت عنوان "نامه ای به خدا" نگهداری می شود.

مضمون این نامه :
بسم الله الرحمن الرحیم خدمت جناب خدا !
سلام علیکم ،اینجانب بنده ی شما هستم. از آن جا که شما در قران فرموده اید : "ومامن دابه فی الارض الا علی الله رزقها" «هیچ موجودزنده ای نیست الا اینکه روزی او بر عهده ی من است.»من هم جنبنده ای هستم از جنبندگان شما روی زمین.
در جای دیگر از قران فرموده اید : "ان الله لا یخلف المیعاد" مسلما خدا خلف وعده نمیکند. بنابراین اینجانب به جیزهای زیر نیاز دارم :
۱ - همسری زیبا ومتدین ۲ - خانه ای وسیع ۳ - یک خادم ۴ - یک کالسکه و سورچی ۵ - یک باغ ۶ - مقداری پول برای تجارت ۷ - لطفا بعد از هماهنگی به من اطلاع دهید.

مدرسه مروی-حجره ی شماره ی ۱۶- نظرعلی طالقانی
نظرعلی بعد از نوشتن ..... نامه با خودش فکر کرد که نامه را کجا بگذارم؟ می گوید،مسجد خانه ی خداست.پس بهتره بگذارمش توی مسجد. می رود به مسجد امام در بازار تهران(مسجد شاه آن زمان) نامه را در مسجد در یک سوراخ قایم میکنه و با خودش میگه: حتما خدا پیداش میکنه!

او نامه را پنجشنبه در مسجد می ذاره. صبح جمعه ناصرالدین شاه با درباری ها می خواسته به شکار بره. کاروان او ازجلوی مسجد می گذشته، از آن جا که به قول پروین اعتصامی  "نقش هستی نقشی از ایوان ماست آب و باد وخاک سرگردان ماست" ناگهان به اذن خدا یک بادتندی شروع به وزیدن می کنه نامه ی نظرعلی را روی پای ناصرالدین شاه می اندازه. ناصرالدین شاه نامه را می خواند و دستور می دهد که کاروان به کاخ برگردد.

او یک پیک به مدرسه ی مروی می فرستد، و نظرعلی را به کاخ فرا می خواند. وقتی نظرعلی را به کاخ آوردند ،دستور می دهد همه وزرایش جمع شوند و می گوید: نامه ای که برای خدا نوشته بودند،ایشان به ما حواله فرمودند .پس ما باید انجامش دهیم. و دستور می دهد همه ی خواسته های نظرعلی یک به یک اجراء شود.

-----------------------------

تا بعد!

 |+| نوشته شده در  یکشنبه بیست و نهم آبان ۱۳۹۰ساعت 10:18  توسط حامد عبداله پور  | 
 

سلام.

بهداد سلیمی قهرمان جوان قائم شهری کشورمان ستاره مسابقات وزنه برداری قهرمانی جهان شد.

همانگونه که شب گذشته شاهد بودیم، بهداد سلیمی ، قهرمان دسته فوق سنگین جهان، علاوه بر کسب سه مدال زرین برای وزنه برداری کشورمان، به عنوان ستاره مسابقات جهانی انتخاب شد. کمیته فنی مسابقات ، بهداد را به عنوان تنها ورزشکار صاحب رکورد جهانی در بخش مسابقات ، به عنوان ستاره بازی ها در بخش مردان برگزید تا در مراسم اختتامیه به صورت ویژه از قهرمان ایرانی تقدیر شود.

در پایان تیم وزنه برداری کشورمان برای نخستین بار به مقام سوم تیمی جهان دست یافت که جای تقدیر و تشکر از کادر فنی و بازیکنان دارد. تشکری که این بار فراتر از اهدای مینیاتور یا ۲۰۶ باشد.

اگر قرار است خودرویی به این دلاوران اهدا شود، لااقل خودرویی باشد که هم در شان ایشان باشد و هم اینکه بتونند توش جا بشوند!

به امید موفقیت های بیشتر برای همه ایران سرافراز.

 

تا بعد!

 

 

 |+| نوشته شده در  دوشنبه بیست و سوم آبان ۱۳۹۰ساعت 10:24  توسط حامد عبداله پور  | 
 

سلام.

 

قهرمانی در جام ولایت التیامی بر زخمهای پرسپولیسیها پس از ناکامی های فنی و اخلاقی در لیگ برتر بود!

جام قهرمانی در دست استیلی:

 این قهرمانی از آن جهت دلچسب است که بدانیم تیم پرسپولیس در غیاب 6 بازیکن ملی پوش و همچنین دو بازیکن محروم خود با یک برد مقابل ناسیونال پاراگوئه و یک تساوی مقابل استقلال با 4 امتیاز قهرمان این جام شد.

به امید پیروزی های بیشتر برای پرسپولیس عزیز و فوتبال ایران...

 

 |+| نوشته شده در  دوشنبه شانزدهم آبان ۱۳۹۰ساعت 21:7  توسط حامد عبداله پور  | 
 

سلام.

در آستانه فرا رسیدن عید سعید قربان از همه بازدیدکنندگان محترم التماس دعای خیر دارم.

تا بعد!

 |+| نوشته شده در  یکشنبه پانزدهم آبان ۱۳۹۰ساعت 14:19  توسط حامد عبداله پور  | 
 

سلام.

کافی است به آدرس زیر بروید و روی کتاب کلیک کنید.

http://www.persiancards.com/clip-viewyalda.htm

البته قبلش نیت یادتون نره.

 

تا بعد!

 

 

 |+| نوشته شده در  یکشنبه پانزدهم آبان ۱۳۹۰ساعت 9:15  توسط حامد عبداله پور  | 
 

سلام.

یکی از دوستان حکایت جالبی را برایم ایمیل کرده بود که دیدم زیباست. شما خواهم بخوانید بد نیست:

در میان بنی اسرائیل عابدی بود. وی را گفتند: فلان جا درختی است و قومی آن را می پرستند» عابد خشمگین شد، برخاست و تبر بر دوش نهاد تا آن درخت را برکند. ابلیس به صورت پیری ظاهر الصلاح، بر مسیر او مجسم شد، و گفت: ای عابد، برگرد و به عبادت خود مشغول باش! عابد گفت: نه، بریدن درخت اولویت دارد مشاجره بالا گرفت و درگیر شدند.

عابد بر ابلیس غالب آمد و وی را بر زمین کوفت و بر سینه اش نشست. ابلیس در این میان گفت:دست بدار تا سخنی بگویم، تو که پیامبر نیستی و خدا بر این کار تو را مامور ننموده است، به خانه برگرد، تا هر روز دو دینار زیر بالش تو نهم؛ با یکی معاش کن و دیگری را انفاق نما و این بهتر و صوابتر از کندن آن درخت است؛ عابد با خود گفت : راست می گوید، یکی از آن به صدقه دهم و آن دیگر هم به معاش صرف کنم و برگشت. بامداد دیگر روز، دو دینار دید و بر گرفت. روز دوم دو دینار دید و برگرفت. روز سوم هیچ نبود. خشمگین شد و تبر برگرفت. باز در همان نقطه، ابلیس پیش آمد و گفت:کجا؟ عابد گفت:تا آن درخت برکنم؛ گفت : دروغ است، به خدا هرگز نتوانی کند. در جنگ آمدند. ابلیس عابد را بیفکند چون گنجشکی در دست! عابد گفت: دست بدار تا برگردم. اما بگو چرا بار اول بر تو پیروز آمدم و اینک، در چنگ تو حقیر شدم؟ ابلیس گفت: آن وقت تو برای خدا خشمگین بودی و خدا مرا مسخر تو کرد، که هرکس کار برای خدا کند، مرا بر او غلبه نباشد؛ ولی این بار برای دنیا و دینار خشمگین شدی، پس مغلوب من گشتی

 

اعوذ بالله من الشیطان الرجیم.

 

 |+| نوشته شده در  یکشنبه پانزدهم آبان ۱۳۹۰ساعت 9:4  توسط حامد عبداله پور  | 
 

سلام.

کاریکاتور زیر گویای وضعیت بداخلاقی در ورزش ماست:

تا بعد!

 |+| نوشته شده در  پنجشنبه دوازدهم آبان ۱۳۹۰ساعت 14:11  توسط حامد عبداله پور  | 
 

تحولات اخیر ورزشی خصوصا در باشگاه پرسپولیس موجب شده تا وبلاگم رنگ و بوی ورزش به خود بگیرد.

تیم فوتبال پرسپولیس برای بهبود وضعیت خود با چند مربی مطرح مذاکره کرده است که گویا با مصطفی دنیزلی ترک که چند سال پیش نیز هدایت این تیم را بر عهده داشته است به توافقات مقدماتی هم دست پیدا کرده است.

در همین رابطه پایگاه اطلاع رسانی "قانون" نوشته است:

مصطفی دنیزلی سرمربی نامدار ترکیه‌ای تا چند روز دیگر وارد ایران خواهد شد تا مذاکراتش را با باشگاه پرسپولیس ادامه دهد.
به گزارش قانون، دنیزلی روز گذشته در مصاحبه‌ای مذاکره‌اش با مسئولان پرسپولیس را تأیید کرد و این یک گام مهم برای نزدیک شدن او به پرسپولیس بود. از طرفی جمشید زارع قائم مقام باشگاه پرسپولیس روز گذشته در مصاحبه‌ای با صراحت اعلام کرد که مربی پرسپولیس به زودی تغییر خواهد کرد و شانس مصطفی دنیزلی هم از همه بیشتر است.
حرف‌های قائم مقام پرسپولیس به قدری صریح بود که او اعلام کرد استیلی فقط تا چند هفته دیگر مربی پرسپولیس خواهد بود. در این میان مسئولان باشگاه پرسپولیس در انتظار ورود این مربی ترکیه‌ای به تهران هستند تا با او مذاکره کنند. آخرین اخبار حاکی از آن است که مقامات باشگاه پرسپولیس امروز یا فردا با این مربی و همچنین مدیربرنامه‌هایش مذاکره خواهند کرد تا در مورد زمان ورود دنیزلی به ایران هماهنگی‌های لازم را انجام دهند. با این شرایط به نظر می‌رسد که پرسپولیس شانس زیادی برای استخدام این مربی ترکیه‌ای دارد.

گفتنی است، اختلافات مالی در این مذاکره کاملا واضح است چون این مربی ترکیه‌ای در پیشنهاد اول خود مبلغ 4 میلیون دلار از پرسپولیس خواسته بود. باشگاه پرسپولیس سعی دارد دنیزلی را با نصف این مبلغ راضی کند تا هدایت سرخ‌ها را بر عهده بگیرد.

 

 

 

 |+| نوشته شده در  چهارشنبه یازدهم آبان ۱۳۹۰ساعت 13:22  توسط حامد عبداله پور  | 
 

سلام.

برای اطلاع آندسته از اهالی دنیای وب که فوتبالی نیستند: دیروز تیم فوتبال پرسپولیس تهران در چارچوب رقابتهای لیگ برتر در رشت پس از آنکه ۲ بار مقابل داماش گیلان برد را با مساوی عوض کرد در دقیقه ۸۸ موفق به زدن گل سوم و پیروزی بخش خود شد.

حرکت نصرتی پس از گل اول و حرکت شیث رضایی مدافع پس از گل بعدی در میان شادی پس از گل بازیکنان پرسپولیس سریع رسانه ای شد. گویا شیث رضایی هم خواسته حرکت نصرتی را به نحوی تلافی کند...

عکس قسمتی از شادی گل اول:

(قبلش بابت انتشار عکسها از بازدیدکنندگان ارجمند پوزش می طلبم).

باقی ماجرا را به نقل از سایت گل بخوانید:

هنوز شب نشده بود که شبکه های اجتماعی و سایت های که در فضای رسمی ایران کار نمی کنند تصویر چندثانیه ای این اتفاق را کپچر کرده و به معرض نمایش گذاشتند. تصویر مربوط به شادی گل بازیکنان پرسپولیس و حرکت عجیب و مشهود دو بازیکن این تیم بود. شیطنتی که شاید این دو بازیکن باور نمی کردند به این سرعت عرصه عمومی را اشغال کنند. واکنش سریع فدراسیون فوتبال  هنوز ظهر نشده بود که اسماعیل حسن زاده رئیس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال در مصاحبه با سایت فدراسیون نسبت به این ماجرا اعلام واکنش کرد. این در حالی است که عموما در فوتبال ایران نسبت به اتفاقاتی از این دست طبیعتا پرده پوشی و ماله کشی صورت می گیرد اما شاید این کارمندان روابط عمومی فدراسیون بودند که توجه حسن زاده را به این موضوع جلب کردند، موضوعی که حالا به صورت کلیپ و عکس در شبکه های اجتماعی تکثیر می شود. برای چندمین بار  هنوزدهه 60 تمام نشده بود که در یک مسابقه بزرگ فوتبال اتفاقی مشابه چشم همه را خیره کرد. در داربی سال 1369 زمانی که فرشاد پیوس روی پاس مرحوم فریبرز مرادی با یک بغل پای تماشایی دروازه احمدرضا عابدزاده را گشود ... در این ثانیه تاریخی در حالی که همه بازیکنان پرسپولیس به دنبال فرشاد پیوس به سمت هواداران خوشحال می دویدند مجتبی محرمی خود را از جمع جدا کرد و به سمت احمدرضا عابدزاده رفت و در حالی که عابدزاده مشغول بیرون آوردن توپ از دروازه بود شرط خود را مقابل چشم 100هزارنفر نقد کرد. حرکت مجتبی محرمی با دستکش سفید آنقدر مشهود بود که بینندگان تلویزیونی گل فرشاد پیوس را برای لحظاتی از یاد بردند! این حرکت در فضای خاص آن دوران گرچه چندان در رسانه ها منعکس نشد اما سروصدای زیادی به پا کرد و حتی در یکی از نطق های پیش از دستور مجلس از زبان یک نماینده مورد تقبیح جدی قرار گرفت. اما خب، همانطور که گفتیم هیچ کس جرأت نوشتن و شرح ماوقع را نداشت و بنابراین موضوع به بایگانی ذهنی طرفداران رفت.فلش فوروارد: آنها چیز می کنند  فوتبال ایران ورزشی پرطرفدار است که در برخی موارد شکننده تابوهایی فرهنگی و عرفی ماست، اگر به بازتاب اتفاقاتی مثل دستگیری بازیکنان معروف در پارتی ها، محکومیت برخی از آنها به دلیل روابط نامشروع، انتشار اخباری درباره رسوایی های جنسی و ... توجه کنید متوجه خواهید شد که فوتبال در این زمینه بی رقیب است و در هیچ حوزه دیگری مطبوعات و رسانه ها جرأت افشاگری را نیافته اند که این به دلیل تعریفی است که درون فوتبال وجود دارد. تعریفی که از قواعد روزنامه نگاری ورزشی و گل و گشاد بودن خطوط قرمز در این زمینه شکایت می کند. اگر برنامه نود در تلویزیون موفق به ورود و سرکش کشیدن به همه عرصه هاست شک نکنید که طبیعت رسانه ای ورزشی خود کمک زیادی به جسارت مجری و تهیه کننده این برنامه کرده است. چراکه نسبت به برنامه ای مثل نود با محافظه کاری ذاتی تلویزیون ایران کمی بیش از اندازه بزرگ است.  برنامه نود چندی پیش در ماجرای معروفی که دو بازیکن تیم شاهین بوشهر را از فوتبال محروم کرد صحنه ادرار کردن این دو در کنار زمین را با سانسور پخش کرد. این در حالی است که در قواره تلویزیون ایران و در حوزه های دیگر اشاره به موضوعاتی در این حد بتقریبا امکان ندارد .محرومیت در انتظار خاطیان حالا که فدراسیون فوتبال ایران وارد ماجرای دو بازیکن پرسپولیس شده است طبیعتا محرومیت سختی در انتظار شیث رضایی و محمدنصرتی خواهد بود. آنها بازیکنان باتجربه و باسابقه ملی تیمی هستند که از ابتدای فصل با مشکل کمبود بازیکن روبه رو بوده است. با این وصف اگر پرسپولیس این دو مدافع وسط خود را برای مدتی از دست بدهد تیره روزی های پرسپولیس ادامه خواهد داشت. گرچه ممکن است رفتار شیث و نصرتی حرکتی جوانانه و شیطنت آمیز تلقی بشود اما از آنجا که آنها این کار را مقابل چشم بینندگان تلویزیونی انجام داده اند خود را در معرض قضاوتی قرار می دهند که بدون تردید بی رحمانه و شاید خشن خواهد بود. نکته اینجاست که اگر بازیکنان شاهین بوشهر در توجیه ادرار کردن، به موضوع گرم کردن کشاله ران تمسک می جوییدند امروز هیچ کدام از بازیکنان پرسپولیس نمی توانند بهانه ای بابت این حرکت بتراشند. حقیقتش این است که هیچ وکیلی هم نمی تواند در دفاع از آنها صحبتی به زبان بیاورد. شاید بهترین راه این بود که مثل مجتبی محرمی و عابدزاده کسی چیزی نمی گفت و موضوع آرام آرام از یاد می رفت ... امروز ساعت 12 ... دهه 90 شمسی تازه آغاز شده و دنیا به شدت تغییر کرده. شبکه های اجتماعی در بعضی از کشورها انقلاب ایجاد کرده اند و در بعضی جاها مثل ایران بازیکنان فوتبال را زیر تیغ محرومیت می برند-

لینک فیلم:

http://www.adana.ir/29550-%d9%81%db%8c%d9%84%d9%85-%d8%b2%d8%b4%d8%aa-%d8%b4%db%8c%d8%ab-%d8%b1%d8%b6%d8%a7%db%8c%db%8c-%d9%86%d8%b5%d8%b1%d8%aa%db%8c-%d8%a8%d8%a7%d8%b2%db%8c-%d8%af%d8%a7%d9%85%d8%a7%d8%b4.html

سایت دیگری نیز به کنایه نوشته:

"البته حدس دیگر هم این است که این کار پیشنهاد علی پروین بوده است برای زهره چشم گرفتن از این پسره عادل فردوسی پور که بفهمه جوابش اینطوری داده خواهد شد."!!

------------------------------------------------------------------------------------------------------------

در پایان بازی نیز افشین چاووشی به تحریک مازیار زارع پرداخت که درگیری فیزیکی این ۲ را در پی داشت که با پادرمیانی سایرین ختم به خیر شد.

وبلاگر: گویا دعوت یکی دو هفته قبل فردوسی پور از مجتبی محرمی در برنامه ۹۰ در گسترش فرهنگ شیطنت های اینجوری در میان بازیکنان بی تاثیر نبوده است...

تا بعد!

 |+| نوشته شده در  یکشنبه هشتم آبان ۱۳۹۰ساعت 17:37  توسط حامد عبداله پور  | 
سلام.

 

خبرهای خوشی از لیبی آزاد به گوش جهانیان رسیده است.

دیدن عکس زیر نیز خالی از لطف نیست:

در عکس فوق حافظ اسد رییس جمهور فقید سوریه به همراه بشار اسد فرزندش در کنار دیکتاتور سابق لیبی و فرزند دیکتاتورش سیف الاسلام دیده می شود.

 

تا بعد...

 |+| نوشته شده در  شنبه هفتم آبان ۱۳۹۰ساعت 13:26  توسط حامد عبداله پور  | 
  بالا